14 Ocak 2014 Salı

Avrupa Notları 6

Barcelona'dan öğlen trene bindik akşam Paris'teydik. Bizi Oğuz ile Batuhan karşıladı. Onlar 3 gündür oradaydılar. Yolları öğrenmişlerdi. Bizi otele götürdüler. Otel odası 6 kişilikti. Fareliydi. Pisti. Biraz merkeze de uzaktı. Oda da bizle beraber 2 Rus kız daha kalıyordu ama ertesi gün gideceklerdi. Sabah oda da eşyaları bıraktık. Paris'i gezmeye çıktık. Bizim oralar biraz Tarlabaşı'nı andırıyordu. Her yerde kırmızı perdeli erotik shop ya da erotik show yapan yerler vardı. Biraz da zenci kaynıyordu. İlk önce Notre Dame'a gittik. Benim için farklı bir şeyi yoktu. Simge baya gezdi ben çıktım bakındıktan sonra. Bildiğin kilisi içi. İsa meryem haç vs vs. oradan geze geze Eiffel Kulesine geldik. Şarap almıştık. Çimlerde onu içtik. Hafif yağmur çiseliyordu. Akşam olunca Eiffel Kulesi daha bir muazzam oluyor. Işıklarını yaktılar. Şekilli ışıklı hareketler yaptılar. Etrafta birayı 2 katına satan satıcılar var. Ya da Eiffel Kulesi olan anahtarlık obje. Hepsi geziyor. 5 tanesi 1€ olan anahtarlıktan aldım. Memlekette anaya babaya dağıtmak için. Otele geçtik yürüyerek. Rus kızlar gitmişti kimse yoktu. Klasik nutella tost ekmeği menümüzden yedim. Ertesi gün Louvre Müzesine gittik. Yanlış hatırlamıyorsam 12€'ydu. Kocaman devasal gez gez bitmek bilmeyen bir müze. 3 saatin sonunda artık kan şekerim düşmüştü orada ki tabloları yemeyi falan düşündüm. İçeride yiyecek var ama bir lokmacık sandviçi acayip pahalıya satıyorlar. Neyse çıktık bir mekanda baya özel menü sipariş ettik. Kadehi 4€ olan şaraptan da içtim. İlk kez İnterrail boyunca o kadar para verdim bir yemeğe. Louvre Müzesi tabiki de gidip görülesi bir yer. Acayip karışık. Ordan giriyorsun başka yerden çıkıyorsun falan. Champs-Élysées ya da Şanzelize Caddesi. Bizim Bağdat Caddesi'nin daha lüksü bir cadde. GAP'ten Louis Vuitton'dan PSG'nin Store'una kadar her şey var. LV'de cüzdanlar sanıyorum 600€'dan başlıyordu. Neyse zaten sevmem o markayı. Paris'te böyle geçti. 



Brugge-Amsterdam Avrupa Notları 7'de...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder